OPIS KURSU:
Kurs Android z Java to kurs tworzenia aplikacji mobilnych. Na kursie uczymy się obsługi Android Studio a przy tym poznajemy tajniki języka Java od podstaw. Połączenie Javy z Androidem to doskonały sposób na wizualizację napisanego kodu.
PROGRAM KURSU:
- Wstęp do Android. Pierwsza aplikacja
 Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z platformą do tworzenia aplikacji mobilnych w środowisku Android Studio z wykorzystaniem języka Java. Tworzenie emulatora do testowania aplikacji.
- Activity, Layout, View, ViewGroup. Elementy wyświetlacza, właściwości
 Celem lekcji jest wizualizacja elementów aplikacji na wyświetlaczu.
- Plik makiet wyświetlacza w postaci XML. Obrót urządzenia
 Celem lekcji jest stworzenie pliku layout w postaci XML, dowiedzieć się, obejrzenie jak będzie wyglądać nasza aplikacja przy obrocie urządzenia-android.
- LinearLayout oraz RelativeLayout – cechy makiet
 Celem lekcji jest nauka korzystania z podstawowych ViewGroup: LinearLayout oraz RelativeLayout. Zbadamy ich właściwości i nauczymy się wykorzystywać ich podczas tworzenia aplikacji dla urządzeń mobilnych.
- TableLayout – cechy makiet
 Celem lekcji jest nauka korzystania z makiet TableLayou., Zbadamy właściwości przy tworzeniu aplikacji.
- Parametry elementów wyświetlacza w Android-aplikacjach
 Celem lekcji jest nauka korzystania z parametrów ekranu oraz nabycie wiedzy jak zmieniać szerokość, wysokość, odstęp oraz położenie elementów ekranu. Rozważymy takie parametry, jak layout_width, layout_height, layout_weight, layout_gravity, layout_margin.
- Jak sterować View-elementami ekranu za pomocą kodu źródłowego
 Celem lekcji jest nauka podłączania kodu w Javie do View-elementów na ekranie i zmiana ich właściwości. Nauczymy się zmieniać stan elementów za pomocą kodu, wyświetlić własny tekst w TextView, zmienić tekst na przycisku, ustawić flagę na CheckBoxie oraz inne.
- Trzy sposoby opracowania kliknięcia przycisku
 Celem lekcji jest nauka podłączania obsługi zdarzeń (OnClickListener) do przycisku (reagowanie na kliknięcie).
- Jeden OnClickListener dla wielu przyciskó Optymizacja kodu źródłowego
 Celem lekcji jest nauka optymalizacji i realizacji obsługi zdarzeń. Wykorzystamy jeden OneClickListener dla wielu obiektów.
- Praca z źródłami 
 Celem lekcji jest nabycie wiedzy o tym, jakie źródła można wykorzystać do android-aplikacji, gdzie znajdują się pliki źródłowe i jak można je wykorzystać w tworzeniu aplikacji.
- LogCat, dzienniki aplikacji, wyjątki
 Celem lekcji jest nabycie wiedzy o tym, co to jest LogCat, orientacja w dziennikach aplikacji, tworzenie własnych log-ów oraz filtrów, szukania w kodzie źródłowym błedó
- Wiadomości wyskakujące (Toasty)
 Celem lekcji jest nauka tworzenia wiadomości wyskakujących inaczej ToastNotification, dowiemy się jak dostosować Toast, jak dodać img.
- Menu
 Celem lekcji jest nauka tworzenia menu, dodawania poszczególnych punktów, opracowanie kliknięć, nabycie wiedzy o konstrukcji if..else, switch.
- Menu 2
 Celem lekcji jest nauka dodawania ikonki do punktów menu oraz ChekBoxy, dodawania lub chowania punktów menu, sortowania oraz grupowania menu za pomocą kodu.
- Menu kontekstowe
 Celem lekcji jest nauka dodawania menu kontekstowego do elementów ekranu.
-  Dodanie elementów ekranu za pomocą kodu
 Celem lekcji jest nauka dodawania elementów na ekran z kodu źródlowego.
- Prosty kalkulator. Operacje matematyczne
 Celem lekcji jest stworzenie prostego kalkulatora, który potrafi wykonywać różne operacje na dwóch liczbach.
- Animacja
 Celem lekcji jest nauka wykorzystywania efektów animacji do tworzenia elementów wizualnego interfejsu, zmiana przezroczystości, rozmiaru, przesunięcie oraz obró
- Dodawanie nowego okna
 Celem lekcji jest nauka tworzenia dodatkowego okna, tworzenia klasy oraz makiet dla Activity, dodawania okno do Manifestu.
20 – 30. Projekt praktyczny
Tworzenie projektu na podstawie otrzymanej wiedzy oraz publikacja w Google play. Na koniec prezentacja prac Kursantów i rozdanie dyplomów ?
Cena kursu: 149 zł za miesiąc
Czas trwania kursu: od października do czerwca, min liczba spotkań: 30, spotkania raz w tygodniu 2×45 min
Tematyka realizowana na zajęciach może ulec niewielkiej modyfikacji, jest dopasowywana do Kursantów, ich poziomu wiedzy i zrozumienia danego zagadnienia.
DLACZEGO MY?
Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży
Jesteśmy również trenerami IT dla dorosłych
Jesteśmy twórcami scenariuszy i konspektów z zakresu programowania wykorzystywanych przez Nauczycieli na lekcjach w szkołach podstawowych i liceach, technikach
Stale uczestniczymy w szkoleniach poświęconych nie tylko tematyce programowania, robotyki (dzięki którym poszerzamy i odświeżamy wiedzę), ale i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu. Wierzymy, że dla dobrego trenera ważna jest nie tylko wiedza merytoryczna ale i wiedza związana z metodologią pracy z Uczniami.
Stawiamy na edukację opartą na empatii i zrozumieniu, po to by dzieci czuły się u nas dobrze i bezpiecznie, by miały odwagę zadawać pytania.
Programista nie koniecznie ma umiejętności trenerskie, Nauczyciel niekoniecznie ma umiejętności z programowania, my chcemy łączyć obydwie umiejętności.
Program zajęć jest programem autorskim opracowanym we współpracy z zawodowymi programistami oraz aktywnymi zawodowo Nauczycielami. Wszelkie prawa zastrzeżone – zabrania się kopiowania i wykorzystywania opracowania bez pisemnej zgody autorów. Prosimy o uszanowanie naszej pracy. CodeFun

 
 